Miksi valitusprosessia
on lainkaan käyty? – siksikö -, ettei valittaja
hae oikeussuojaa. Mihin tarvitaan koko hallintomenettelyä ja
siihen liittyvää oikeustoimimenettelyä jos hakijat
eivät lainkaan tarvitse oikeussuojaa sitä hakiessaan.
Miten vaatia verotuspäätöksiin ja niihin liittyvien
oikaisupäätöksien perusteella suoritettuja ja perittyjä,
tai ulosmitattujen veronpalautusten takaisinsaantia, ilman valitusmenettelyssä/prosessissa haettua verotuksen oikaisupäätöstä?
Tällä saamallani päätöksellä estettiin
mahdollisuuteni saada perittyjä varoja takaisin. Mikä
on Korkeimman hallinto-oikeuden päätösten merkitys?,
kun ei merkitse mitään? Miksi Hämeen Lääninoikeus
lähetti asian Keski-Suomen Lääninoikeuden ratkaistavaksi?
jos asiaan liittyi haluttomuus ratkaista sitä lainkaan? Ymmärrän
hyvin – juuri siksi!
Ovathan nuo hoviväkeä
- eivät ne mitään häpeä.
Esittelijät ja tuomarit lakeja lukevat - vain hoviväkeä
tukevat.
Kun verotusta ei oikaistu,
niin ei tarvitse suoritettuja verotustapahtumiakaan korjata. Perityt
ennakot sekä jälkiperityt veronpalautukset aiemmin suoritetun
verotuksen katteeksi voidaan jättää tilittämättä
verovelvolliselle, ”jolla ei ole oikeussuojan tarvetta”.
Aiemmat verotuksen oikaisupäätökset ovat minulle
aiheuttaneet lukuisia veronpalautuksia, joita uusien verotuspäätöksien
johdosta on sittemmin kuitattu/peritty. Näin edelleen ja edelleen
verohallinnon oikeustoimientoimien tuloksena maksettu summa on kasvanut
(domino teoria) mikä sitten tämän "oikeuden"
päätöksellä todetaan menetetyksi. Ei oikeussuojan
tarvetta, ei päätöstä, ei oikeutta vaatia verotuksen
oikaisua.
- Reinikaisella
ei siten ole asiassa oikeussuojan tarvetta;
Seuraavaksi ajatuksia tämän
tapauksen kokemuksista. Käytännössä viranomaisten
hyväksymiä ilmeisen laittomia ja mielivaltaisia menettelytapoja ovat mm:
- Yhtiön tuloja voi verotusta
valvovien virkamiesten toimin jakaa yhtiön osakkaille tarkoitushakuisesti.
- Tulonhankkimiskuluja
ei tarvitse hyväksyä sen oikeussubjektin hyväksi
jolle tulosta vero määrätään.
- Yhtiön tuloa ei tule
vähentää yhtiöltä, vaikka yhtiön tuloksi
kirjattu tulo määrättäisiinkin jollekulle muulle
oikeussubjektille verotettavaksi tuloksi.
- Aina ja säännönmukaisesti
voidaan verotusperusteiksi todeta, että veroilmoitukset ja
kirjanpito ovat olleet puutteellisia, sekavia tai epäluotettavia ym. tämä on verovirannomaisten vakio lause. Siitäkin huolimatta, että kirjanpitoa ei ole verotarkastajien toimesta lainkaan tarkastettu,
ja koska verovelvollisen antama todistus ei pysty asiaa muuksi todistamaan.
Todistelulle ei virkamieskäsittelyssä kuin myöskään
hallintomenettelyn eri oikeusasteissa anneta mitään arvoa,
kun tarkastusta suorittanut virkamies todistaa oikeudessa
laatimansa "tarkastuskertomuksen" synteesin oikeaksi.
- Tilintarkastajien tai muiden
todistelusta ei tarvitse välittää, koska verotuksesta
määrää verovirkailijat joidenka tehtävä
on verottaa ja kirjanpito on verottajalle synteesin väline
jonka avulla voidaan tarkastuskertomuksen sisältöä
synteettisesti sekä sofistisesti manipuloida. Kertomus saadaan
näin elämään yhteismitallisesti tarkastuskertomuksen
laatijan mielikuvien, aistimusten ja kirjanpidon lukujen synnyttämässä
synteesissä. Kausaalisuus - siihen liittyvä matemaattisuus,
sekä empiirinen aineellinen totuus ovat verotarkastajien kauhistus,
koska ne estävät verotarkastajien - kertomuskirjallisuudesta
tutun - mielikuvituksen käytön.
|